Žánr: First-person shooter Datum vydání: 1994 Výrobce: Capstone Software Distributor: Capstone Software Licence: Plná hra Platforma: PC Engine: Wolfenstein 3D |
Nejmocnější vládci světa se sjíždí na významný summit v budově Spojených národů. To je situace jak dělaná pro Victora Balocha, vůdce obávané teroristické skupiny. Ten se svými muži obsadil celou budovu a účastníky summitu vzal jako rukojmí. Snahy o vyjednávání naprosto selhávají, nadešla chvíle povolat elitní jednotku pro boj s terorismem. Jakožto její člen dostáváme prostý úkol, proniknout do budovy a patro po patru ji vyčistit od všech ozbrojenců.
Operation Body Count nám nabízí 40 levelů, z nichž se první pětka odehrává v kanálech. Těmi se prokousáváme do suterénu budovy Spojených národů. Kanály jsou specifické tím, že se v nich utkáváme s obřími krysami a mutanty. Zkrátka legendy o podivných tvorech v odpadních stokách ve Spojených státech mají zřejmě reálný základ. Sotva vstoupíme do budovy, stávají se již našimi protivníky všehoschopní teroristé. V každém patře jich je zapotřebí zlikvidovat určité množství, než se některým z výtahů či po schodišti můžeme vydat do dalšího patra. A jistě není zapotřebí zdůrazňovat, že v tom posledním na nás čeká finálový boss Victor Baloch, držící rukojmí.
Než s ním však změříme své síly, čeká nás pořádná řezničina. K té dostáváme celkem solidní arzenál zbraní. V základu nesmí chybět oblíbená brokovnice, do níž máme neomezené množství munice. Stává se tak zbraní první volby v úzkých prostorách. Zahálet však nebudou ani ostatní kousky. Mezi nimiž najdeme Uzi, útočnou pušky Galil, granátomet či plamenomet. Posledně jmenované lze v kompletně zničitelném prostředí využívat ke strategickému čištění nepřehledných prostor. Pokud tedy vyhodnotíme potemnělé zákoutí jako potencionálně nebezpečné, není nic snadnějšího, než ho trochu zaplavit smrtícím ohněm.
Oproti jiným hrám tohoto typu se v Operation Body Count můžeme opřít o svůj tým. Ten dostáváme k dispozici po absolvování úvodních úrovní v kanálech. Členům týmu zadáváme jednoduché pokyny nebo se mezi nimi jednoduše můžeme přepínat. Hra tak přišla s poměrně zajímavým konceptem a špatně si nevedla ani po grafické stránce. Výrazně vylepšený engine Wolfensteina 3D oproti originálu využíval komplexní otexturování, včetně stropů a podlahy. Ovšem tak jako v případě mnoha jiných stříleček této doby, i Body count zapadl v lesku kultovního Dooma.