Žánr: First-person shooter Datum vydání: 01.03.1994 Výrobce: Capstone Software Distributor: IntraCorp Licence: Plná hra Platforma: PC Engine: Wolfenstein 3D |
Pokrok v kosmickém výzkumu konečně umožnil vyslání lodi k Marsu. Z této výzkumné mise se vědci vrátili s nepatrným objektem neznámého původu. Jeho samotná existence je důkazem mimozemské inteligence. Vortex se tak stává klíčovým objevem k zodpovězení otázky staré, jak lidstvo samo. Po návratu na Zemi je Vordex převezen na základnu Delta, speciálního podzemního výzkumného zařízení. V nejnižší laboratořích známých také jako Sektor 7 vystavují vědci Vortex gama záření, což je osudová chyba. Otevřeným portálem na základnu pronikaní mimozemské invazní jednotky. Poté, co jejich řádění podlehlo veškeré osazenstvo komplexu, se pouštějí do jeho přestavby na svou předsunutou základnu. Místa, z něhož hodlají dobít celou planetu. Jedinou nadějí na záchranu Země se stává osamělý příslušník speciálních jednotek, jemuž se v nestřežený okamžik podařilo proniknout na základnu Delta.
Corridor 7: Alien Invasion se řadí k typickým střílečkám běžícím na vylepšeném enginu Wolfensteina 3D. Avšak oproti ostatním klonům přeci jen nabízí několik unikátních vylepšení. Hlavním rozdílem je postup jednotlivými levely. Zatímco ve Wolfensteinovi je prioritou najít východ k pokoření úrovně, Corridor vsází na precizní čistku poschodí. V závislosti na zvolené obtížnosti musíme eliminovat potřebné množství vetřelců k odemčení výtahu, s jehož hledáním nemáme obvykle díky zabudované mapce problém. Mapka je poměrně příjemným vylepšením, díky němuž si můžeme udělat přehled o nejbližším okolí, včetně přítomných nepřátel. Na rozmanitost prostředí si rozhodně nelze stěžovat.
Prvních 20 levelů se odehrává převážně v kancelářích, laboratořích, počítačových sálech a skladech s odpovídajícími dekoracemi. Následně se hráč přenese do diametrálně odlišného okolí. Desítka nejnižších pater byla již přetransformována k potřebám mimozemšťanů. Potýkáme se tak s futuristickým pojetím různého vybavení a zařízení. Pak tu máme ještě šestici bonusových levelů, do nichž nás přivedou alternativní výtahy z některých pater. Tyto výtahy jsou střeženy nebezpečnými bossy. V původním vydání jsme tedy dostali k dispozici celkem 36 levelů. Ty byly v cd verzi hry rozšířeny ještě o desítku nových. V této dějové lince jsme prošli Vortexem do domovského světa vetřelců, kde se hra vrací ke kořenům FPS a jediným cílem je nalezení portálu do další úrovně.
Ač běží Corridor 7 na vylepšeném enginu Wolfa, tak po grafické stránce na svého předchůdce značně pokulhává. Tento hendikep však nahrazuje děsivou atmosférou a vzezřením jednotlivých vetřelců. Zaujmout dozajista dokáží i efekty při jejich zásahu. K dalším novinkám se řadí zejména funkční hledí helmy, které nám umožňuje přepínat vidění. Pro pohyb v temných částech základny si aktivujeme noční režim, zatímco v boji s neviditelnými agresory vezmeme za vděk s infračerveným viděním. Takovou malou revolucí prošlo i sbírání munice a lékáren. Poprvé je nenacházíme poházené po zemi, nýbrž v terminálech na stěnách.