Žánr: Plošinovka Datum vydání: 30.05.2001 Výrobce: David A. Palmer Productions Distributor: Activision Licence: Plná hra Platforma: Game Boy Color Série: Commander Keen |
Pro běžného smrtelníka je naprosto normální si připravit své oblíbené cereálie a usednout s nimi k televizi. Avšak pokud jste osmiletý génius, nečekaná anomálie v jádru planety vás nenechá chladným. Billy Blaze je opětovně nucen nasadit bratrovu fotbalovou helmu a jakožto ochránce Země se vydat přijít této záhadě na kloub. Jak se velice rychle ukazuje, jeho předešlí protivníci spojili své síly při sestrojení warpového pohonu Omegamatic. Ten je napájen třemi plazmovými krystaly, jejichž nalezení se stává klíčové pro záchranu Země. Commander Keen tedy musí vyrazit do tří znepřátelených světů Droidicus Prime, Shikadi a Fribbulas Xax, aby překonal nástrahy terénu i různorodých nepřátel.
Poté, co ID Software zaznamenal úspěch se střílečkou Wolfenstein 3D a následně jej v ještě větší míře zopakoval s hororovým Doomem, musely plány na pokračování dobrodružství Commandera Keena stranou. Tedy alespoň dočasně, než se podaří najít vhodného vývojáře, jenž by celou sérii přenesl do prostředí Game Boye. Ač se v David A. Palmer Productions drželi principů předchozích dílů, v prostředí příručního herního zařízení se hra dočkala rozporuplného přijetí.
Omegamatic v našem případě funguje jakožto rozcestí se třemi teleporty, jenž nás zavádějí na Droidicus Prime, Shikadi a Fribbulas Xax. V rámci nastavených zvyklostí se na jednotlivých planetách mezi úrovněmi pohybujeme po mapě, na níž shlížíme z hora. Následně se po vstupu do úrovně přepneme do klasického arkádového pohledu z boku. Na Billyho čeká rozmanitý terén s nespočtem plošin, mezi nimiž je zapotřebí přeskakovat a vyhnout se tak smrtícím proláklinám či bodákům. Toto naše snažení nám značně znepříjemňují všudypřítomní nepřátelé. Jejich počet a druh se odvíjí od zvolené obtížnosti.
Pro jejich likvidaci je Commander vybaven omračující pistolí. Po jejím zásahu jsou nepřátelé dočasně znehybněni, čehož lze využít k jejich definitivní likvidaci. Toho docílíme pomocí naší pogo tyče, s níž protivníkovi hupsneme na hlavu. Pogo tyč je celkově naším věrným společníkem napříč všemi úrovněmi. Nejenže nám slouží k likvidaci protivníků, ale zejména je jediným způsobem, jak se dostat ke vzdálenějším plošinám. Při jejich procházení sbíráme celou škálu předmětů, za něž jsme bodově ohodnoceni. A získání dostatečného množství bodů pro nás znamená odměnu v podobě extra života. Na ten můžeme narazit i při procházení levelu. Barevné klíče poté slouží k získání přístupu k uzamčeným částem úrovní.