Žánr: Artillery, Strategy Datum vydání: 28.10.1990 Výrobce: Kenneth Morse Licence: Shareware Platforma: PC |
Každý malý kluk tajně sní, jak usedne do tanku a vyrazí na bitevní pole. I proto se tzv. dělostřelecké hry staly tolik populárními. Stát se alespoň virtuálně členem posádky tanku uprostřed zuřivé bitvy je zkrátka až příliš lákavé, než aby se tomu dalo odolat. A je úplně jedno, že tyto hry povětšinou nabízí jednoduchou grafiku. Jejich devízou je úplně něco jiného, zápolení mezi více hráči. Rivalita nás tak nutí trávit u monitoru počítače dlouhé hodiny ve snaze vypilovat své taktické dovednosti k dokonalosti.
Tank Wars přesně splňují tyto požadavky. Do svého tanku může usednout až deset hráčů, přičemž lze libovolně nasadit do bojů i počítačové oponenty. Mr. Stupid, Lobber, Rifleman, Lob & Shoot, Windless Wit, Twanger a Wind Master, tvoří sedmičku obtížností počítačových soupeřů. Nejspíše není potřeba zdůrazňovat, že takový pan stupidní po nás bude pálit naprosto náhodně, zatímco vládce větru zacílí se smrtící přesností. K boji následně můžeme přistoupit stylem všichni proti všem nebo rozdělit hráče do týmů dle libosti.
K bitvě dochází na náhodně generovaném terénu s danými povětrnostními podmínkami. Síla a směr větru navíc nemusí být v průběhu celého kola konstantní. V nastavení si lze navolit proměnlivé podmínky a tím bitvu ještě více zpestřit. Hráč tak musí reagovat na změny přenastavením úhlu a síly výstřelu. Body poškození jsou počítány počtem žijících členů osádky tanku. Na počátku se jich uvnitř věže tísní stovka a zajišťuje plnou funkci stroje. S ubývajícími muži upadá i naše bojeschopnost a není tak nic neobvyklé, že proti silnému větru nemusíme mít dostatek prostředků dopravit k protivníkovi svůj projektil.
Těch nám Tank Wars nabízí hnedka osmnáct, které můžeme časem rozšířit i o výkonnější naváděcí systémy. Chybět samozřejmě nemůžou ani taktická vylepšení, kdy si pořídíme lepší pancéřování či rovnou energetický štít. Strategicky nám poslouží např. induktory vyvolávající řetězovou reakci ničící terén v nejbližším okolí. To je ideální zbraň při nestabilním podloží pod nepřátelským tankem. A ve finále se nikdo neptá, zda jsme jej sestřelili ve vyrovnané bitvě nebo mu dopřáli smrtící pád do rokle. Avšak pořídit si lepší arzenál není ani náhodou zadarmo. Každičkou raketu, bombu i nukleární hlavici musíme draze zaplatit body, které obdržíme za své výsledky v předchozím boji. Máme tak o motivaci postaráno nasbírat co nejvíce bodů a zajistit si tak nejlepší možnou startovní pozici do dalšího kola.