Žánr: First-person shooter Datum vydání: 31.8.1998 Výrobce: Ritual Entertainment Distributor: Activision Licence: Plná hra Platforma: PC, MAC Engine: Quake II Série: SiN |
Když v roce 2017 došlo k totálnímu zhroucení dosavadního systému bezpečnosti, převzali práci policie soukromé společnosti. Mezi jednu z největších ve Freeportu patří HardCorp, pro nějž pracuje i John „Rusty“ Blade. Právě se píše rok 2027 a Blade má plné ruce práce s pátráním po zdroji nové drogy známé jako U4. V tuto chvíli neexistuje žádná stopa, kdo by za touto stále oblíbenější drogou mohl stát. To se však má velice záhy změnit. Zdánlivě banální bankovní loupež totiž nabírá úplně jiný rozměr. A to jen díky hamižnosti najatého zločineckého bosse Antonia Manciniho. Držet se původního plánu zmocnit se jen obsahu jedné bezpečnostní schránky, nedostal by Blade příležitost zasáhnout. Takhle pronásledujeme Manciniho a klademe si při tom spoustu otázek. Jak se průměrný gauner dostal k tak sofistikovanému vybavení?
Po střetnutí se zmutovaným Mancinim začíná vše zapadat do sebe. Za jeho proměnou stála koncentrovaná U4. Její rozbor konečně udává směr pátrání. Jedna ze složek drogy je vyráběna mezinárodní biotechnickou společností SinTek. V jejím čele stojí charismatická Elexis Sinclairová, jenž firmu převzala po záhadném zmizení svého otce Dr. Thrall Sinclaira. A jak se pozvolna ukazuje, Elexis má svou zvrhlou představu o dokonalém světě. Blada tak čeká náročný boj o záchranu současné civilizace. V tom mu pomáhá počítačový expert J.C.. Tento hacker, jehož Blade zatkl po průniku do počítačů HardCorpu se stal nedílnou součástí týmu, bez jehož cenných rad by nebylo možné podniknout pouť po mnoha zajímavých lokacích.
Zastavíme se tak v metru, stokách, přehradě, vodárně, vojenské základně, ropné plošině, biologických laboratořích a na mnoha dalších běžných i exotických místech. SiN se navíc může pochlubit komplexním provázáním jednotlivých levelů. Není to jen o tom se prostřílet z bodu A do bodu B. Každý krok vyžaduje trochu toho uvažování, jelikož rozhodní v jednom levelu může značně ovlivnit průběh některého z následujících. Když se k tomu ještě přidá možnost volby alternativních konců, dostáváme důvod se ke hře vrátit a vyzkoušet jiné kombinace rozhodnutí. Jednotlivé lokace jsou taktéž bohaté na skryté oblasti a easter eggy. Není se tak čemu divit, že je SiN považován za zlatou klasiku, co má stále co nabídnout.