Žánr: Logická Datum vydání: 31.07.1995 Výrobce: Clockwork Games Distributor: Psygnosis Licence: Plná hra Platforma: PC, PlayStation, Sega Saturn Série: Lemmings |
První Lemmings přišli s originálním nápadem, jenž zaujal milióny hráčů. A nikomu ani náhodou nevadila kostrbatá nedokonalá grafika. Hra měla spád a nápad, což bylo mnohem víc. Lumíci se stali kultem, takže se není čemu divit, že v závěsu následovali dvě pokračování rozvíjející jejich životní útrapy. Zakončením této trilogie to však nekončí. Projektu se od DMA Design ujali v Clockwork Games a osmdesátku nových levelů se rozhodli zasadit do slušivého 3D kabátku. Lemmings 3D nebo také 3D Lemmings navazují na principy zavedené v prvním pokračování. Naším cílem je tedy provést co nejvíce svých svěřenců nástrahami záludného světa do bezpečí. A nutno podotknout, že nám to Lumíci ani náhodou neusnadňují. Zkrátka jdou stále vpřed, dokud do něčeho nenarazí, či si nezlomí vaz pádem z výšky. Ke slovu tak přichází notoricky známé dovednosti, jenž nám pomáhají vybudovat schůdnou cestu.
K dispozici tak dostáváme dvojici dovedností, jimiž je Lumík vybaven po celou dobu trvání levelu. Nejspíše není potřeba zdůrazňovat, že se jedná o šplh na svislé překážky a vysoké srázy nám vypomáhá překonat deštník v rukou svěřence. Druhým dovednostním okruhem je kopání. Lumíci se mohou přes zničitelné překážky prokopat svisle dolů, šikmo dolů nebo vodorovně. To naopak, když je potřeba překonat propast či vyvýšeninu, tak povoláváme do boje stavitele. Ten ze svého pytle vytáhne stavební bloky, z nichž ukutí pevné schodiště. Avšak k čemu nám je průprava na bezpečnou cestu, kdybychom na ni nedokázali lumíky nasměrovat. K tomu nám slouží bloker, který se obětuje pro dobro zbytku skupiny. Údělem blokera je totiž zůstat uvězněn na svém místě a po průchodu všech lumíků se odpálit. Obdobně funguje nová dovednost, obraceč. Jeho funkcí je příchozí stočit o 90 stupňů vlevo či vpravo.
Přidání třetího rozměru sebou neslo trochu té kontroverze. K vytvoření si přehledu o úrovni hráč využívá čtveřice pohyblivých kamer, z nichž je jedna umístěna z pohledu zvoleného lumíka. U některých levelů jsou kamery upevněny nastálo, avšak většina úrovní nám dává prostor si pohled nastavit dle potřeby. A to občas bývá celkem problém. Některé překážky jsou zkrátka tak nešikovně umístěny, že najít správný úhel je kumšt. Kolikrát tak na řešení přijdeme až z pohledu vlastních očích, kdy v pevném masivu objevíme zničitelné podloží. A právě tyto drobné nedostatky vyvolali dohady, zda přerod do 3D celé sérii neuškodil. Ale i přes trochu té kontroverzní nálady při vydání hry, byly Lemmings 3D hodnoceni vesměs kladně a své místo na strojích milovníků logických hádanek si našli.