Žánr: Plošinovka Datum vydání: 31.12.1990 Výrobce: Incredible Technologies Distributor: Walt Disney Computer Software Licence: Abandonware Platforma: PC, Amiga, Atari ST, Apple II, Commodore 64 |
Hamoun Držgrešle dost těžce nese, že je stále až druhým nejbohatším kačerem světa. Veškerá pozornost tak po mnoho let patří Strýčku Skrblíkovi. A to je zapotřebí změnit. Hamoun proto přichází s návrhem, jenž Skrblíkovo ego nedokáže odmítnout. Letos Dime magazín za nejbohatšího kačera vyhodnotí toho, kdo během příštího měsíce nashromáždí větší jmění. Na Skrblíka, jeho prasynovce Dulíka, Bubíka a Kulíka, Kačku a věrného pilota Rampu McKváka, čeká jedno velké nekončící dobrodružství při pátrání po ztracených pokladech světa. Ty se pro nás stávají hlavním zdrojem příjmu.
Na mapě je hráči nabídnuta celá řada zajímavých destinací. I když jsou některá místa odvozena z reálného světa, valná většina jich je fiktivních. I přes to pozornější hráči zaznamenají nejeden odkaz na místa, jenž naši hrdinové navštívili v kresleném seriálu. Po volbě lokace s pokladem přichází ke slovu Rampa. Jeho úkolem je dopravit výpravu na místu určení. Ujímáme se tedy kniplu letadla a vyrážíme vstříc nejedné nástraze. Během letu si je potřeba dávat pozor na vysoké hory, seníky, elektrické vedení, mraky a bouřková mračna, včetně hřmících blesků. Nepříjemnou komplikací jsou i odpalované ohňostroje, velryby vyfukující vodu a balony. Z balónů navíc Rafani vyhazují různé předměty jako ledničky, kovadliny, piana atd.
Poté, co Rampa svých neotřelým stylem přistane, přichází na řadu pátrání po pokladu. K tomu slouží čtveřice miniher. V jedné z nich se ujímáme Kačky a pouštíme se do fotografování vzácné zvěře. Další minihra nás zavádí do džungle plné nebezpečné zvěře. Kolem té se je zapotřebí pomocí větví a lián prokličkovat až k pokladu. Na prasynovce čeká i náročné šplhání na horu. Na římsy lze buď přeskočit či u vzdálenějších použít lano s hákem. Výstup nám všemožně komplikují padající balvany, kamzíci, medvěd, Rafani a dokonce se objeví i Magika von Čáry. V poslední minihře se skupinka dobrodruhů vydává do jeskyně. Pomocí mapy připomínající čínskou šachovnici se postupně protloukáme labyrintem, přičemž se všemožně vyhýbáme přítomné mumii.
Ač je pátrání po pokladech podstatnou částí příjmů, není jediným. Duck Tales: The Quest for Gold dává hráči prostor za získané finanční prostředky nakoupit akcie. Toto zhodnocování nalezených zlaťáků je k poražení Hamouna u vyšší obtížnosti naprostou nutností. Hra nám nabízí lehkou, střední a těžkou obtížnost, přičemž na tu nejnáročnější se jedná o opravdovou výzvu pro ostřílené pařany. Ti samozřejmě nejsou ochuzeni ani o legendární plavání Strýčka Skrblíka v trezoru. Během skoku do hromady mincí se mu s trochou štěstí podaří objevit vzácnou minci v hodnotě 1000 dolarů.