Žánr: Logická Datum vydání: 1993 Výrobce: DMA Design Distributor: Psygnosis Licence: Plná hra Platforma: Amiga, PC, Commodor 64, SNES, Game Boy, Atary ST, Apple II, Sega a mnoho dalších Série: Lemmings |
Lumíci, jimž se podařilo přežít nástrahy dlouhého putování v původním Lemmings, se usadili na ostrově, kde se jejich cesty rozešly. Vzešlo tak dvanáct kmenů s rozdílnou kulturou i zvyky. Takto si dlouho žili své poklidné životy, než jim do nich zasáhla přicházející temnota. Nezvratný osud věští konec slunných dnů na ostrově. Naštěstí existuje proroctví, v němž se vypráví o moci talismanu schopné temnotu porazit. Tento talisman je však rozdělen na dvanáct dílů, každý ve vlastnictví jednoho kmene. Nadešla chvíle se vydat na cestu a ve středu ostrova opětovně spojit talisman v mocný celek.
V Lemmings 2: The Tribes hráč přebírá nadvládu nad účastníky výpravy do středu ostrova. A to hned za všech dvanáct kmenů, z nichž každý musí absolvovat desítku náročných úrovní. Celkem tak dostáváme 120 nových výzev se značně odlišným prostředím. Zatímco jeden kmen uctívá egyptskou kulturu, druhý je horaly, další zase žije na pláži. Máme tu tak různorodá prostředí, do nichž na začátku vypustíme 60 lumíků. Naším cílem jich je co nejvíce dovést ke svému cíli. Počet, jenž se nám podaří provést, máme k dispozici v následujícím levelu a tak to pokračuje až do posledního. Ke splnění poslání nám sice stačí dovést do středu ostrova i jediného lumíka, ovšem počet přeživších se odrazí v našem hodnocení. Složíme zlatý, stříbrný nebo bronzový talisman.
Po herní stránce Lemmings 2: The Tribes navazují na osvědčené principy prvního dílu. Krom citelně vylepšené grafiky došlo ke změnám i v dovednostech, které lumíkům můžeme přiřadit. Oproti osmičce z Lemmings jich dostáváme do rukou více jak padesátku. I když v jedné úrovni jich více jak 8 do vínku nedostaneme. Ve větší míře jde o různé obměny původních dovedností, jenž si jednotlivé kmeny přizpůsobily svým potřebám. Pak tu jsou však i úplně nové kousky v podobě různých schopností létání. Vyzkoušet si budeme moci jetpak, rogalo či létající koberec. Roli blokařů přebírají i umělci s hudebním nástrojem, jímž donutí lumíky v okolí se zastavit a tancovat. Pak tu máme i bruslaře, jediného lumíka schopného překonat zamrzlé překážky. Obdobně je na tom plavec a pokořující vodní příkopy. A podobně by se mohlo pokračovat do nekonečna, autoři nám zkrátka nabízí mnohem více variability k překonání nástrah terénu.