Žánr: Real-time strategy Datum vydání: 1992 Výrobce: Westwood Studios Distributor: Virgin Interactive Licence: Plná hra Platforma: PC, Amiga Série: Dune |
Arrakis je písečnou, naprosto nehostinnou planetou. Ale přesto se o ní dá říci, že je středem vesmíru. Nadměrný zájem jí věnuje samotný imperátor, vesmírná gilda i sesterstvo Bene Gesserit. Tuto výjimečnost ji zajišťuje přítomnost melanže, vzácného koření prodlužující lidský život, zajišťující pevné zdraví a posilující psychické dovednosti. Melanž je taktéž jedinou alternativou mezihvězdného cestování. Koncentrovaný plyn využívají navigátoři kosmické gildy k ohýbání zakřiveného prostoru. Arrakis přezdívaný pro své nekončící písečné pláně taktéž dunou, je jediným místem ve vesmíru, kde se koření těží.
Ač je Dune II do značné míry inspirovaná kultovním románem Franka Herberta, příběhově se přeci jen rozchází. Tedy pokud se tomu málu, co nám o nastalé situaci prozradí, dá příběh říkat. Ve hře se krom rodů Atreidů a Harkonnenů setkáváme i s rodem Ordos, o němž v žádné knize není jediné zmínky. Imperátor ve snaze navýšit těžbu koření podněcuje konkurenční boj mezi těmito třemi rody. To velice záhy přerůstá v ozbrojený konflikt, s jediným cílem, ovládnout monopol nad těžbou koření. Hráč dostává možnost si za každý rod zahrát kampaň o devíti misích. Přičemž každá ze znepřátelených stran vládne odlišnou technikou, jíž je zapotřebí přizpůsobit taktiku boje.
Cílem hráče v každé misi je totální likvidace nepřítele. Na počátku stojíme proti jednomu znepřátelenému rodu, což se s přibývající náročností mění. Na konci tak proti nám podnikají výpady hned tři protivníci. Do bojů se totiž nakonec zapojí i imperátor a jeho elitní jednotky. Pro stavbu své základny a bojových jednotek je zapotřebí shromáždit dostatek finančních prostředků. Jejich zdrojem je těžba koření, k jehož nalezištím vysíláme své harvestery. Jejich osádky se stále potýkají nejen s útoky nepřátelských vojsk, ale i s nebezpečnou přírodou. Jak každé malé dítě ví, zdrojem melanže jsou píseční červi, pro něž jsou vibrace těžby neodolatelným lákadlem. A není nic horšího, než když v kritickou chvíli přijdeme o harvester plný koření.
Pochoutkou pro obřího červa jsou i další vojenské jednotky. Je tak v našem zájmu plánovat přesuny své techniky mimo rajóny červů. Tedy alespoň, zpočátku, kdy nemáme k dispozici palebnou sílu schopnou červa zastavit. To se však postupem času mění. V každé další misi dostáváme do rukou modernější a výkonnější techniku. Krom zmíněných písečných červů se v Dune II: The Building of a Dynasty objevuje i pouštní lid Fremenů, bojující ve službách rodu Atreidů. Chybět samozřejmě nemůže ani vesmírná gilda, od níž získáváme tolik potřebné harvestery. Válka o Dunu může započít.