Žánr: Logická Datum vydání: 1994 Výrobce: DMA Design Distributor: Psygnosis Licence: Plná hra Platforma: PC, Amiga Série: Lemmings |
Třetí pokračování legendárních lumíků s názvem All New World of Lemmings příběhově navazuje na druhý díl. Na jeho konci příslušníci dvanácti kmenů uprchli z ostrova v arše, s níž právě brázdí moře a hledají svůj nový domov. Rozdílné představy jednotlivých kmenů nakonec vedou k obsazení několika ostrovů, na něž při svém putování narazili. Jako poslední po své zemi zaslíbené pátrají klasičtí lumíci, egyptští vyznavači a stínoví ninja bojovníci. A právě jejich osudy budeme sledovat v Lemmings 3, poslední hře v sérii, na níž pracoval původní tým z DMA Design. Takovou malou zajímavostí je odlišný název The Lemmings Chronicles, pod nímž vyšla v Americe.
Značnou obměnou si prošla jak grafická stránka, tak principy hraní. Lumíci jsou nyní o značný kus detailnější a rozpohybovány byly i animace jejich pachtění po nehostinném světě. K tomu dostali do vínku pětici jednoduchých úkonů, které zvládají. K chůzi, skoku a blokování ostatních, ještě zvládáme sebrat či odhodit box s nějakou dovedností. To je markantní rozdíl od předchozích titulů. Abychom mohli nějakou dovednost začít využívat, musí ji příslušný lumík nejprve sebrat v označeném boxu. Tím dostaneme k využití předem daný počet cihel ke stavění mostů a schodů, krumpáčů pro prokopávání tunelů nebo přísavek ke zdolávání kolmých stěn. Kolikrát se tak stane náročnějším úkolem si opatřit všechny potřebné stavební bloky, než následné vytvoření cesty ostatním lumíkům.
Za každý ze tří kmenů si pro nás autoři připravili 30 různorodých lokací, v nichž se poprvé setkáváme i s jinými tvory, než jsou lumíci. Tito tvorové obvykle nějakým způsobem zasahují do úspěšného zdolání úrovně. Ty procházíme stylem nastaveným v Lemmings 2: The Tribes. Tedy na počátku prvního levelu dostáváme k ruce dvacítku lumíku, s nimiž musíme pokořit všechny navazující úrovně. Pokud se někomu počet 20 zdá přeci jenom malý, není důvod zoufat. Při putování jednotlivými úrovněmi narážíme na uvězněné kamarády, o něž můžeme svou partu rozšířit. Jediným limitem se tak stává neúprosně odtikávající čas určený k nalezení schůdné cesty s co nejmenšími ztrátami.