Gameplay – Doom 3 (Delta Labs – Level 2b)

Ze skleněné buňky sledujeme teleport, jenž jsme před okamžikem použili. Skočili jsme sice jen o pár metrů, ale alespoň jsme se dostali za poničené části sektoru 2 a máme tak volnou cestu hlouběji do Delty. Jelikož dveře po levici v navazující chodbě vyžadují vlastnit adekvátní přístupovou kartu, pokračujeme do observatoře, kde ji v první řadě vpravo najdeme ležet na sedačce. V laboratoři za uzamčenými dveřmi si dáme pozor na dvojici Komand. Jeden je klasický a druhý nás přichází vítat s rotačákem. V této laboratoři najdeme počítač, v němž si odemkneme sklad s trochou munice, armorem a přístrojem na zdraví. Pak již můžeme vyrazit do spojovací chodby. V té najdeme ve výklenku bezpečnostní skříňku a na stole se povaluje PDA Francise Eriksona. V něm nejenže najdeme potřebný kód 259 k odemčení skříňky, ale zejména toto PDA potřebujeme k otevření dveří na konci chodby.

Nyní stojíme v hale tváří tvář novému démonovi. Jeho ohnivé útoky jsou relativně nepříjemné, takže se při nejbližší příležitosti skryjeme z jeho dosahu. V tuto chvíli jej stejně nemůžeme zabít, tak se soustřeďme na Impy, co na nás povolá. Poté chodbou dojdeme ke dveřím, za nimiž Komando s rotačákem střeží výtah. Ten nás dostává na terasu nad halou. Tak si dáme malé repete s novým démonem, kdy je výhodné se stáhnout kousek do chodby a utkat se pouze s přivolanými Impy. Naši pozornost hned na to zaměříme na šachtu v pravém rohu terasy. Tou se protáhneme do laboratoře, v níž Dr. Michaels pitvá démona. I přes veškerou snahu najít nějaké slabé místo, pro nás nemá dobré zprávy. Prozatím netuší, jak s nimi efektivněji bojovat. Ale svoji snahu ještě ani zdaleka nevzdal a snad něco použitelného ještě objeví. Alespoň, že se s námi dělí o kód 624 od dvojice skříněk ve vedlejší místnosti. Obtěžkáni potřebným inventářem se vrátíme k rozcestí k zatarasené chodbě. Po naskládaných věcech přeskáčeme do chodby a vyrazíme si proklestit cestu ke stázovým komorám.

U komor si můžeme shlédnout krátký filmeček o začátcích zkoumání tajuplných tvorů. U jednotlivých komor si taktéž můžeme postahovat informace o zajištěných vzorcích. Děsivé to místo, které s husí kůží ochotně opustíme. To nás přivádí k místu, kde nás zaujme volání o pomoc. Někdo je uvězněn v servisní šachtě. A jelikož jsme chrabrý mariňák, tak si vpravo od dveří otevřeme vstup do servisní šachty a vyrážíme za křikem. Bohužel i přes všechny dobré úmysly k nebohému Jacobu Stemmonsovi dorazil jako první Imp. Musíme se tak smířit jen s PDA, v němž nalezneme kód 371 a nad žebříkem pobereme nějaký ten proviant.
S pocitem selhání se vrátíme ke svému primárnímu cíli, najít vchod do sektoru 3. To nás dovádí do skladu stázových komor. Temná zákoutí v nás ani náhodou nevyvolávají příjemný pocit. Stiskneme proto tlačítko na panelu před prosklenou kukaní. Tím jsme aktivovali přesun komor. To nám sice nijak postup neusnadní, ale když nic jiného, tak nám to osvětlí nejbližší okolí. Hned se nám lépe orientuje při likvidaci všudypřítomných Impů. Zanedlouho nás kolejnice dovede ke schůdkům do velína dekontaminační komory. Na něm najdeme skříňku, k níž pasuje získaný kód 371 a dostáváme prostor doplnit i zdraví. Poté zase zpět do temných prostor přepravníku. Platí tedy stejné doporučení, chytnout si stázovou komoru a svést se s ní až východu. Tedy respektive k výtahu do vyššího patra s laboratoří zkoumající tajuplný artefakt, jenž by ve špatných rukách mohl mít ničivé následky.

Po shlédnutí filmečku o doposud neúspěšných snahách artefaktu porozumět, s nelibostí zjišťujeme, že artefakt zmizel. A místo, kde se právě nachází se nám ani trochu nezamlouvá, je v pekle. Pokud někoho zajímají nějaké další informace o Kostce duší, může si o ní přečíst v PDA Larryho Bullmana, které leží na ovládacím panelu. Smysl pro humor autoři plně ukázali umístěním skříňky s číslem 666 do této laboratoře. Přístupový kód 372 jen tak ledabyle někdo přilípnul přímo na číselník. V poklidu si tak vyťukáme kód, aby nás nečekaně zaskočil Imp schovávající se uvnitř. Ještě že za tuto snahu dostaneme alespoň nějaký ten armor. Ten se nikdy neztratí a dozajista se bude za okamžik hodit.

Po troše toho střílení ve spojovací chodbě stojíme u vchodu do sektoru 3. K otevření dveří však potřebujeme přístupové heslo. To najdeme v malé kanceláří za jedinými odemčenými dveřmi. V PDA Elizabeth McNielové najdeme heslo 725 ke skladišti a s číslem 463 pochodíme u vstupních dveří. Než však vyrazíme vstříc novému dobrodružství, tak se ještě zastavíme ve skladišti. V něm krom nějakého toho proviantu narazíme na box od martianbuddy.com. Potřebný kód k odemčený je stejný jako u prvního boxu, v němž jsme našli rotační kulomet. Protentokrát svou sbírku vyťukáním 0508 rozšíříme o BFG 9000, tedy pokud ji ještě nemáme. Při otevření dveří k sektoru 3 konečně změříme síly s oním novým mocným démonem.