Gameplay – Doom 3 (Site 3)

Naleziště, místo neprobádané historie rudé planety odhalující nejedno tajemství. Ovšem, než odhalíme osud prastarých, budeme si muset prostřílet cestu tím nejhorším, co může peklo nabídnout. Hned v první chodbě si na nás došlápne Hell Knight a s tímto obávaným protivníkem se utkáme znova za následujícími dveřmi. Ze skladovací místnosti vedou dvoje dveře. Ty důležité jsou v tuto chvíli uzamčené, musíme si tedy nejdříve někde opatřit potřebné povolení. Zamíříme proto jedinou možnou cestou do garáže. A jak jistě správně odhadujeme i o toto místo svedeme krutý boj. A to samé platí i o navazujících prostorách proměněných v jakousi svatyni. Další kroky nás zavedou po schodech k servisnímu žebříku, po němž slezeme k pracovišti archeologů.

Z nalezeného PDA Richarda Davise poodhalíme tajemství původních obyvatel Marsu. Ti z nějakého důvodu použili svou teleportační energii k přesídlení na Zemi. Jak se zdá, jsou to naši předkové a zkoumáme tak svou vlastní historii. S hodně nečekaným a na rozkaz doktora Betrugera utajovaným zjištěním popojdeme do vedlejší chodby. Máme při tom samozřejmě prst na spoušti, jelikož peklo nám nehodlá dát ani metr zadarmo. V této chodbě narazíme na dvojici uzamčených dveří, použijeme tedy jedinou schůdnou cestu, žebřík. Kratičkou ventilací se dostáváme ke kanceláři nejdůležitějšího muže výzkumu, Pierce Rogerse. Tomu se nějak podařilo všechno to peklo kolem přežít a předává nám stěžejní informaci. Prastaří se již s tímto zlem kdysi utkali. To byl také důvod vytvoření kostky duší, zbraně schopné to celé zastavit.

Vybaveni PDA Rogerse si přes dvojici dříve uzamčených dveří zkrátíme cestu k místu, odkud na nás vyskočil první Hell Knight. Jsme tedy téměř u našich cílových dveří. Za nimi se nachází výtah k řídicí věži. Z té si přivoláme transportní vlak, naši jízdenku ke vstupu do jeskyní. Stejnou cestou se vydáme zpět do garáže. Tedy úplně stejnou ne, jelikož tunel, jímž jsme se protáhli ke schodišti, je mimo naše skokanské dovednosti. Místo něj seskočíme propadlou podlahou k žebříku. To jsme jeden tunel od chodby s výtahem a tedy, co by kamenem dohodil ke kýžené garáži. V té nasedneme do vlaku, jenž nás popoveze k výtahu do jeskyní. Předtím si ale nezapomeneme za výtahem pobrat nějakou tu munici, zdraví a armor.