Gameplay – Doom 3 (Recycling – Sector 1)

Za hlasitého chechotu se před námi hroutí spojovací most. Chtě nechtě si zase musíme udělat procházku po povrchu Marsu. A jak jinak, objevují se tu démoni, aby nám ji trochu zpříjemnili. Naštěstí je k dispozici dostatek kyslíkových bomb, takže si nemusíme dělat starosti, jak se k té zatracené přechodové komoře na druhé straně dostaneme. Jejím projitím však naše problémy ani zdaleka nekončí, ba naopak se je potřeba připravit na hodně perné chvilky s démony všeho druhu. Krom všudypřítomných Impů nás svou návštěvou často počastují Pink démoni a nově vstupuje na scénu Revenant. Kostlivec s raketometem na rameni je dost nepříjemným protivníkem, na nějž je zapotřebí vytáhnout nějaký těžší kalibr.

Až se nám podaří sejmout kostlivce z animace, tak po zřícené konstrukci vyjdeme do patra. Odtud máme výhled na Revenanta na druhé straně můstku. Z relativně bezpečnější vzdálenosti se o něj postaráme a zaběhneme do skládku doplnit munici a zdraví. Ty se budou náramně hodit, jelikož hned za následujícími dveřmi musíme očekávat nadupanou koncentraci démonů. Přeci jen chrání výtah do podzemních prostor recyklační stanice. Sotva vylezeme z výtahu, již na nás opětovně dotírá dvouhlavý démon. S tím, že se s nějakým odporem setkáme na každém kroku, se zkrátka budeme muset smířit. Opatrně se všemi těmi Impy, Pink démony a Revenanty prostřílíme až k místnosti zamořené toxickým odpadem.

Selhání pumpy nám odřízlo postupovou cestu, musíme se tedy nejprve vydat aktivovat záložní odsání nebezpečného povlaku podlahy. Přeskočíme tedy na část zničeného můstku vpravo, což nám umožní se protáhnout chodbou až ke stanovišti údržby. Na něm najdeme PDA Nicka Sadowaje, v němž se můžeme dočíst o přístupovém bodu pro vyřazení nefunkční pumpy. Navíc najdeme zmínku o podivných tvorech žijících v tunelech Delty, kvůli nimž do druhého sektoru umístil nějakou zbroj do bezpečnostní skříňky s kódem 483. Ale naší starostí je teďkon se vypořádat s prvním sektorem. V počítači si vysuneme servisní žebřík, jenž nás dostane k potrubí nad zamořenou oblastí. Po pravé trubce přeběhneme na druhou stranu k řídícímu panelu. Deaktivací poškozené pumpy naskočila záloha, čímž jsme vyčistili zamořenou oblast. Je čas se vrátit na stanoviště údržby, odkud seskočíme zpět do chodby vedoucí k dříve neprůchozí místnosti.

Konečně můžeme po schodišti vyjít do patra, kde si hned za dveřmi posvítíme baterkou do zákoutí vpravo. Munice do rotačáku nikdy není nadbytek. Je však potřeba počítat se zvýšenou pozorností Impů. Další postup nás dovede do spojovací chodby zamořené pavouky. S těmi se nijak zvlášť nemažeme, rozmázneme je brokovnicí a vyrazíme otestovat své dovednosti s Revenanty. V této místnosti si je zapotřebí dát pozor, kam šlapeme. Mimo úzkou cestičku setsakra rychle zdraví ubývá. A věřte, že ho bude ještě zapotřebí.

Ve vedlejší místnůstce si v PDA Anthonyho Garzy přečteme o zásilce raketometů. A k naší velké radosti jeden takový zanedlouho nacházíme. Jeho ničivý účinek si hned vzápětí můžeme otestovat. Přechodovou komorou se zase dostáváme ven, kde na nás čeká boj s dvojicí Revenantů. A bez dostatku kyslíku dozajista nikdo nehodlá souboj s nimi prodlužovat. Jelikož jsou vrata u sektoru 2 zamčená, musíme navíc najít jinou cestu dovnitř. Zamíříme tedy ke zřícenině, od níž na nás zaútočit druhý Revenant. Po naskládaných bednách vyskáčeme k můstku nad potrubím. To nás dovede k tolik kýženým dveřím.