Gameplay – Doom 3 (Hell)

Peklo, noční můra každého křesťana se zhmotnilo. Stojíme u porouchaného teleportu s holýma rukama. A ďábel se nám doslova vysmívá. To si rozhodně nehodláme nechat líbit. Ze zásob některé z expedic popadneme pistoli s brokovnicí a rozběhneme se ke schodům. Ty nás dovedou do portálu, co nás přenese do chaotického prostoru, v němž levitujeme. Než se stihneme rozkoukat, máme kolem sebe klec, s níž padáme k zemi. Dopadem se klec rozpadá a naší starostí je trojice Impů, co se k nám blíží. Jen co se o ně postaráme, seskupí se nám kameny v most k jeskyni. Hned v prvních prostorách se k nám probourá Hell Knight, jak se zdá peklo nás ani na okamžik nehodlá nechat odpočinout. S omezeným arzenálem sice chvíli trvá, než padne, avšak s neomezenou energií pro běh máme celkem výhodu při vyhýbání se jeho útokům. Než toto místo opustíme, prohlédneme všechny záhyby, kde se nachází tolik potřebná munice, armor a v temném zákoutí narazíme na motorovou pilu.

Štědrá k nám je i sousední místnost, v níž narazíme na svůj rotačák. Vybaveni trochou té palebné síly se nám hned radostněji pouští do zkoumání ponurého podsvětí. To nás dovádí ke kamenům, po nichž je zapotřebí přeskákat. To zní samo o sobě relativně jednoduše, k naší smůle nám to ještě hodlají značně přikořenit Lost Souls. Když se nám je nepodaří zavčasu sestřelit, máme pořádný problém. Jejich náraz nás velice snadno z kamene srazí, což je konečná. Musíme proto být ve střehu a nic nenechat náhodě při přeskakování k zamřížované místnosti. Než se mříže spustí dolů, je zapotřebí nejprve změřit síly s několika Impy a Hell Knightem. Ovšem jejich přemožením ani zdaleka nemáme vyhráno. Sotva popojdeme do místnosti, tak se na nás vyřítí Mancubus, přičemž si je ještě zapotřebí dávat pozor na Cherubíny dorážející zezadu. Pokud se někomu nechce plýtvat tolik cenná munice, tak může kolem Mancubuse zrychleně proběhnout na konec chodby. Tam pobereme nějaký ten proviant a popadneme plazmovou pušku.

Při tom se s námi propadne podlaha. Mancubus se tím přestává stávat naším problémem a s napětím čekáme, kde se ocitneme. Když v jeskyni zahlédneme povědomou přilbu nepřemožitelnosti, naše srdce zaplesá. Hned, co ji popadneme, se pustíme do každého démona v okolí. Cíl je prostý, vyčistit prostor, než nám dojde šťáva a budeme muset sáhnout ke konvenčním zbraním. Východ z jeskyně nám naštěstí označují symboly na podlaze, takže se vyhýbáme nějakému zdlouhavému bloudění. U východu najdeme nějaké bedny s vybavením, u nichž leží i PDA Simona Garlicka. Toho toto místo doslova dohnalo k šílenství, než ho nakonec ulovili jako zbytek jeho týmu. Nyní se nacházíme u můstku, jehož překonání nám komplikuje obří buchar. Při jeho prvním úderu se vpravo od nás objeví Mancubus. Další dva se zjeví po proběhnutí pod bucharem vlevo. Ale těmi se není potřeba zabývat, pokud si neplánujeme dojít pro vybavení u jejich nohou.

Po schodišti se přesuneme o patro výš, kde se připravíme na vyhrocené souboje na každém rohu. Chodbu od chodby, místnost od místnosti musíme čistit od Impů a Hell Knightů. To nás po nějaké době dostává k terase, před níž je vidět nějaké to vybavení. Sotva si pro něj dojdeme, tak vyběhne naši pozornost otestovat další Hell Knight. Při tom zmatku se nesmíme zapomenout podívat za roh. Na kamenné římse se tam povaluje BFG 9000. Při jejím sbírání se nijak nezdržujeme a rychle zpět na pevnou zem. Nálet Lost Soula by nás snadno mohl z této římsy srazit. V tuto chvíli máme již vše, co peklo nabízí. Přes nějaké ty Cherubíny, Mancubusi a Hell Knighty se prostřílíme až k portálu. Vedle něj nezapomeneme podrat munici do raketometu, lékárny a armor. Vše se bude pro následující souboj hodit.

Teleportem se totiž dostáváme do arény s nepříjemným protivníkem. Gigantický Guardian je téměř nezničitelný. Naštěstí je tu kostka duší, co nám našeptává, jak jej přemoci. Guardian je slepí a k zaměření protivníka využívá trojici pátračů. Ty jsou našim prvotním cílem. Ve chvíli, kdy ho oslepíme zničením všech tří pátračů, vyvolá nad sebou proud energie ke zrození nových pátračů. V tento okamžik je strážce zranitelný. Na energetickou kouli zaměříme svou palbu BFG, plazmovky nebo raketometu. I když takových zásahů snese celkem dost, nakonec přeci jen padne. Za tuto náročnou likvidaci získáváme kostku duší, jíž lze využívat jako zbraň. Zpřístupněný portál nás dopravuje zpět na začátek. Tam na nás čeká již funkční teleport, jízdenka zpět na Mars, kde se bojuje o budoucnost lidské rasy.