Gameplay – Doom 3 (Delta Labs – Level 2a)

Vstupní hala se po našem příchodu barví do ruda. Peklo si s námi pořádně zahrává, ale mi se rozhodně nenecháme zviklat a s přivítacím výborem si hravě poradíme. Koho to táhne, může si doběhnout na toalety posbírat nějaký ten armor a brokovnici. Pak již zaměříme pozornost směrem k výtahu. Tedy ještě chviličku ji zaměstnáme zkoumáním stolu recepce. Pod ním se nachází skryté tlačítko otevírající přihrádku s vybavením. Tak nyní nám již nic nebrání použít výtah. Kratičkou chodbou dojdeme mezi kancelářské boxy. Na jednom ze stolů se povaluje PDA Petera Raleigha, v němž však objevíme jen nějaké ty zajímavosti týkající se podivného chování dobrovolníků absolvujících průchod teleportem.

Na druhé straně kanceláří narazíme na dvojici skříněk. Jedna je již otevřená, k té druhé najdeme kód až během putování sektorem 2. Ale pokud někdo urgentně potřebuje doplnit proviant, použije kombinaci 538. Poté si vyčistíme navazující chodbu s trojicí dveří. Ty po stranách jsou uzamčené, takže si to namíříme rovnou za nosem k jediné možné variantě. Za těmito dveřmi narazíme na zabarikádovanou chodbu. S trochou skákání a podlézání se hravě dostaneme k testovací komoře. U té se podařilo přežít jednomu vědci. Ten pro nás nemá příliš dobré zprávy. Sektor 2 byl značně poničen a většina cest je nepoužitelná. Pokud chceme hlouběji do Delty, bude zapotřebí použít teleport. Onen teleport, jenž donutil zešílet a přeměnit se tolik lidí. Ale když není zbytí, podstoupíme tuto zkoušku.

Než se však budeme moci přesunout k teleportu, je ještě zapotřebí získat plasmový induktor ze serverovny. Vrátíme se tedy na rozcestí, kde nám doktor zpřístupnil dříve zamčené dveře. Vydáme se těmi vlevo a potemnělými chodbami se prostřílíme až na ošetřovnu. Na té ze zvukového záznamu pobereme nějaké poznatky o nebezpečí, které teleport čítá. Jak se zdá, při přesunu se subjekty na okamžik zastavily na podivném místě plném smrti a utrpení. Kdo potřebuje, tak v rohu ošetřovny najde tlačítko k otevření boxu s medicínským přístrojem. S doplněným zdravým si prostřílíme cestu ke skladu nebezpečných vzorků. Přístroj pro manipulaci se vzorky tu není náhodou. Dveře proti nám jsou poničené a jedinou viditelnou cestou je větrací šachta vysoko nad zemí. Necháme si proto na plošinu přepravit vzorek z nejvyššího patra. A okamžitě jej odešleme zpět. Než se rozhýbe rameno přístroje, tak skočíme na box se vzorkem. Společně s ním se přiblížíme k římse, na níž snadno přeskočíme.

Větračkou se protáhneme do vedlejší chodby. Právě stojíme před kanceláří Michaela Abramse, jehož PDA jsme našli již v laboratořích Alfa. Již tenkrát jsme se dozvěděli o nové odlehčené verzi ultimátní BFG 9000, jíž má uzamčenou v kanceláři. Ze záznamu si připomeneme vstupní heslo 931. Konkrétně 901, ale v emailech je poznámka o záměně 0 za 3. Tlačítkem na zdi si otevřeme vitrínu bránící nám si tohoto drobečka potěžkat. Hned za kanceláří šéfa ochrany Abramse, nalezneme stanoviště jeho podřízených. V počítači si přečteme hlášení s přidělením kódu 972 ke skříňce v rohu místnosti. Co je však podstatnější, jsme na místě, kde deaktivuje protipožární systém a dusivý halon vyměníme za vzduch. Hned za dveřmi dojdeme k dalšímu počítači, jímž otevřeme dveře v tomto sektoru. Sice si tím zpřístupníme průchod k serverům, ovšem vedlejším efektem je uvolnění cel izolovaných posedlých.

Čeká nás tak pořádná dávka vyčišťovací práce v protější části. Tady jsme tímto skončili, takže se vrátíme do spojovací chodby a v protějších dveřích pořádně provětráme motorovou pilu. Při tomto řádění se nám daří najít i nějaká ty PDA s kódem 538 ke skříňce, jíž jsme minuli v kancelářích. Po chvíli se nám konečně daří objevit dveře s nápisem SERVER. Kód ke zdejší skříňce je 715. Rychle popadneme její obsah i plasmový induktor a hurá zpět za vědcem. Naštěstí se nemusíme ploužit celou cestu zpět. Kousek před námi je výtah. Bednu bránící uzavření dveří odkopneme, což nám umožní výtah použít. Nejkratší cestou dopravíme induktor McCormickovi, jemuž nyní již nic nebrání nás odeslat teleportem. Před tím nám však ještě předá disk se svým deníkem, varováním pro ostatní. Vlevo najdeme vstup do dekontaminační komory, za níž si stoupneme do teleportu a aktivujeme jej.