Gameplay – Doom 3 (Alpha Labs – Section 2)

Ze vstupní haly se přesuneme na hrůzostrašně vypadající toalety. Na nich najdeme žebřík k větrací šachtě. Ta nás dovede do chodby se stanovištěm ochranky. Na něm si pomocí tlačítek na panelu můžeme přepnout mezi několika kamerami. Ani na jednom záběru však krom prázdných prostor nic zajímavého nenajdeme. Pozornost by jsme tedy spíše měli věnovat PDA ležícímu na stole. To patří Andrew Chinovi, který svůj problém se zapamatováním si hesla od své skříňky řeší po svém. My tak máme potřebný kód 409. Vybaveni o tuto informaci vyrazíme do spojovací chodby. V té se není záhodno nějak dlouho zdržovat. Teleportovaný Imp rozbil venkovní okno a chodba trpí absencí kyslíku. Urychleně proběhneme do vedlejší chodby. To jsme kousek od okna, v němž zahlédneme probíhat tým mariňáků. Ti se s námi však bohužel nemohou spojit, takže přichází rozkaz k dalšímu přesunu.

Než se však vydáme tento rozkaz splnit, tak se pořádně rozhlédneme po místnosti, do níž jsme mezitím dorazili. Za dopravníkem ve středu místnosti je bezpečnostní skříňka, k níž padne heslo získané z PDA China. Hned poté si nezapomeneme sebrat PDA Waltera Connorse, v jehož emailové komunikaci najdeme další potřebné heslo 102. Nyní nám již nic nebrání se prostřílet až do skladu k výtahu do nižšího patra. Zde narazíme na osamělého vědce. Ten nám nabízí svou pomoc výměnou za vyvedení z tohoto pekla. A jelikož jiného spojence v tuto chvíli po ruce nemáme, vezmeme zavděk jeho znalostí místních poměrů. Navíc má po ruce výkonnou svítilnu, jenž nám poskytne trochu toho světla v tmavém labyrintu, jímž nás vede. Při tom jej chráníme až k žebříku.

U něj již není v našich silách mu pomoci. Zdivočelý Imp využívá chvilkového zakolísání světla a ubohého vědce rve na kusy. To je varování pro nás, abychom se přichystali na nepříjemný výpad při špatné viditelnosti. Poté vyšplháme po žebříku, u něhož najdeme skříňku, u níž použijeme kód 102. Ve vedlejší místnosti nám jiskry odlétající od dveří říkají, že tudy to nepůjde. Skočíme tedy mezi potrubí a protáhneme se šachtou. Sotva vystrčíme hlavu, tak otestuje naši pozornost obří pavouk. Znamení blížících se potíží. Dojdeme stisknout panel nouzového žebříku, jemuž se k naší nelibosti příliš nechce vysunout. Musíme tak čelit nepříjemnému nájezdu hordy pavouků. Teprve až když se nám podaří odrazit jejich řádění, se konečně zadařilo umístit žebřík. Nahoře si ještě dáme pozor na útočící pavouky a pak již zamíříme k výtahu vlevo.