Gameplay – Doom 3 (Administration)

Z recepce administrace se vydáme doleva ke dveřím označeným jako vstup do Alfa laboratoří. Zanedlouho se dostaneme ke kanceláře s uzamčenými dveřmi. K jejich otevření si systém žádá přístupové údaje z PDA Williama Bankse. Je tedy jasné, že jej budeme muset někde najít. Prozatím se však budeme muset smířit s jiným PDA ležícím na stole. Podezíravý Alan Dorweiler si ve své skříňce uschoval něco málo pro strýčka příhodu. S využitém kódu 586 si skříňku otevřeme a s úšklebkem popadneme granáty. Již v tuto chvíli v jeho emailech najdeme odkaz na tajuplné internetové stránky, s nimiž zanedlouho budeme mít ještě tu čest. Jde o takový malý easter egg autorů hry. Ale než se k němu dostaneme, je ještě zapotřebí se prostřílet až k uzamčeným vratům, před nimiž nacházíme umírajícího mariňáka. Démoni jej zaskočili zcela nepřipraveného a během mžiku zmasakrovali celou jednotku.

Pohled na vrata za ním nám říká, že tady jsme skončili. Jedinou volnou cestou je návrat do recepce. Jakmile do ní vkročíme, tak dvojice Impů vyvrátí poničené dveře proti nám. Tím se nám zpřístupní druhá strana administrativy. Tou se zanedlouho prostřílíme do větší místnosti s prosklenou kanceláří. V této kanceláři najdeme funkční počítač, v němž si odemkneme uzamčené dveře k vyššímu managmentu. Při této činnosti nás zaskočí hrozivý Pink démon. Ten se nejprve na nás snaží dostat přes ocelové dveře. To mu však příliš nejde, tak to vezme cestou nejmenšího odporu, skrz sklo. I když vypadá opravdu hrozivě, není až tak velkou hrozbou, jak se na první pohled zdá. Několik přesných zásahů ho pošle zpět do pekla.

Počítačem odemčené dveře nás dostávají do prostoru s větším odporem. Bez varování se na nás vyřítí další Pink démon, jemuž ochotně sekundují Impové i posednutí. Máme se tak co ohánět, než s trochou té úlevy nakoukneme do přilehlé kanceláře. V té nacházíme PDA Jonathana Mosese. Ten se rozhodl využít nabídky ze zaslaného emailu od již zmíněných internetových stránek. Obratem mu byla zaslána skříňka s překvapením. A jelikož ubohý Moses si už svůj dárek neužije, můžeme jej očíhnout sami. Přístupové heslo bylo k dohledání na udaných stránkách martianbuddy.com. Ty však již v současnosti nefungují, tak si potřebný kód udáme alespoň zde. Stiskem 0508 najdeme ve skříňce nepostradatelný rotační kulomet. S pořádnou palebnou sílou vyrazíme chodbou najít konečně tolik kýžené PDA Bankse.

Zanedlouho dorážíme k rozcestí. Schodiště dolů prozatím můžeme ignorovat. To nás dovede zpět na recepci. My se dáme doprava. Na proskleném můstku opět vidíme Swanna se svým bodyguardem. Ten ani náhodou není spokojen se současnou situací a hodlá s tím něco dělat. No, s tímhle týpkem asi budeme mít ještě tu čest. Na druhé straně můstku vejdeme do prostor před kanceláří Bankse. Při prohledání kanceláře najdeme jen nějakou munici. Potřebné PDA leží ve vedlejší děsivé místnosti. Svíčky kolem pentagramu, v jejichž středu leží Banksovo tělo i PDA, budí respekt. Držíme si proto prst hodně blízko spouště.

Získáním PDA nám již nic nebrání proniknout do Alfa laboratoří. Využijeme dříve ignorovaných schodů k rychlejšímu návratu na recepci, z níž zamíříme do kanceláře s uzamčenými dveřmi. Ty nás dovedou do místnosti, v níž jsme z výšky pozorovali Swanna. Tato zastávka není nezbytně nutná, ale proč nepobrat munici, co se zde povaluje. Poté po žebříku vylezeme na terasu, z níž na nás při našem prvním průchodu posedlý hodil třaskavý sud. Jsme tak kousek od otevření vrat Alfa laboratoří.